7. kesäkuuta 2018

Kotiutuminen alkakoon

Hallöchen!

Nyt on muutama päivä vietetty Saksassa. Voisin vaikka ihan lyhyesti kertoa mitä olen täällä tehny ja miten on sujunut. 

Elikkäs tämä perhe on tosi mukava. Tykkään jutella tuon mun houst-siskon Lucien kanssa aika paljon. Myös noiden pikkusten Selman ja Belan kanssa on tosi kiva jutella ja hengata. Ainut asia joka minua täällä haittaa on se, että ihmiset puhuvat todella nopeasti. Uskon, että siihen tottuu nyt viikon sisällä, mutta ainakin se on osoittautunut hieman hankalaksi. 

Olen ollut täällä vasta kaksi kokonaista päivää, joten on vaikea löytää asioita mitkä ovat rutiineja ja kuuluvat jokaiseen viikkoon, ja mitkä taas eivät. Luciella on kuitenkin kerran viikossa tanssitreenit ja minä pääsen sinne mukaan. En itse päässyt tekemään hirveästi mitään, koska heillä on koreagrafia jo valmiina. Istuin siis sivussa vain venyttelemässä.
Tällä perheellä on myös tapana joka maanantai pitää peli-ilta, joidenkin tuttujen kanssa. Odotan innolla, että pääsen kokemaan senkin.

Koulussa menee itseasiassa aika samalla tavalla kuin viime vuonna. Opettajat eivät tienneet minun tulostani, eikä kellään ole mitään tehtäviä minua varten. Olen siis väritellyt värityskirjaani ja lukenut yhtä mukaan ottamaani romaania. Puhuin kuitenkin englannin opettajan kanssa ja hän sanoi, että minun kannattaisi ensi tunnilla osallistua mukaan.

Päivät ovat yllättävän täynnä kaikkea ja tämän blogin päivittely jää aina iltaan, joten en tiedä yhtään kuinka usein pystyn kuulumisiani kertomaan.

Puhetta ymmärrän huomattavasti enemmän kuin viime vuonna, mikä on tosi hieno juttu. En uskoisi, että olen jo toisena päivänä samalla tasolla kuin olin viime vuonna viimeisenä päivänä. En kuitenkaan ymmärrä kaikkea ja sen takia muutamia awkwardeja hetkiä on jo tullut. Ei se kuitenkaan minua haittaa, ehkä Lucien koulukaverit vain luulevat minun olevan vähän vajaavainen.

Tämä oli tällainen super nopea chekkaus miten minulla menee. Toivottavasti löydän ensi kerralle enemmän aikaa ja voisin vaikka liittää joitain kuvia. :)


♥: Anniina

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti